Vangede Børnehus

Ny i Børnehuset

Det er vigtigt, at I som forældre viser interesse for institutionens liv og dagligdag ved at holde jer løbende orienteret på Aula, og ved at læse opslagene på døre og tavler ved indgangen.

Når barnet har fået plads i Vangede børnehus, modtager I en mail på NemPost, hvor der står hvilken stue, jeres barn er blevet tilknyttet samt lidt anden relevant information.

Vi arbejder ud fra ideen om, at starten i børnehuset er vigtig for både barn og forældre. Vi inviterer jer gerne til en samtale lige inden eller omkring opstart. I er meget også velkomne til at komme på lidt uformelle legebesøg i en times tid, inden jeres barn skal starte hos os, vi vil gerne have det aftalt inden i forhold til vores øvrige planlægning.

Under barnets opstart er det vigtigt at I er sammen med barnet de første dage efter det er startet og gør gerne dagen kort. I kan så aftale med de voksne på stuen, hvornår I - lidt efter lidt - kan gå fra barnet.