Opstart i Cassiopeia

Når jeres barn starter i Cassiopeia er det vigtigt, at I er her sammen med barnet de første dage. I kan så aftale med personalet på stuen, hvornår barnet er klar til at prøve at være uden jer på stuen. Det er forskelligt, fra barn til barn, hvor lang tid, opstarten varer og forløber og vi søger at tilpasse starten så det passer til det enkelte barn og familie. Vores erfaring er, at kimen til et godt barn / forældre / personalesamarbejde bl.a. starter med opstarten, hvor I får et indblik i dagligdagen i Cassiopeia mens barnet bliver fortrolig med de andre børn og voksne på stuen - og siden med de øvrige børn og voksne i hele huset.

Når jeres barn starter i børnehuset er der nogle ting, det er meget rart for jer at vide i forhold til vores hverdag.
Det er vigtigt, I skriver navn i barnets tøj, så det er nemmere for os at holde orden på børnenes tøj. Vi beder jer om at sørge for at holde styr på ekstra tøj til barnet og at der er tøj svarende til årstiden så vi altid kan komme ud.
Hvis jeres barn er sygt eller holder fri beder vi jer meddele det til institutionen på Aula af hensyn til dagens planlægning.
Vi har årlige forældremøder og andre arrangementer -  blandt andet julefest.

Vi byder jer stort velkommen i vores børnehus og ser frem til et godt samarbejde om jeres barns hverdag!