Søvn

Det er vores udgangspunkt at børnene og deres sovemønster skal fungere både i institutionen og hjemme. Både i vuggestuen og børnehaven forventer vi, at barnet hjemmefra får en god nattesøvn, så det er klar til en ny dag, når det møder om morgenen. Hvis søvnen af den ene eller anden grund har været anderledes for barnet end sædvanligt, vil vi gerne vide det.

Børn under to år sover i krybber udenfor. Når børnene er omkring to år sover de i lave krypper eller de  kommer de ind for at sove på en madras/i sovepose.

Børns søvn er vigtigt for børns udvikling. I takt med at de bliver større forandres deres sovemønster, men børns søvnbehov er stadigt stort. vi vækker derfor ikke børn i deres søvn, hverken i vuggestuen eller børnehaven.

Mindre børn der har behov for at sove flere gange i løbet af dagen puttes, når de er trætte.

I børnehaven er der sovetid fra 12.30 - 14.00, hvor de børn der har behov for en middagslur kan sove.